1 Mart 2013 Cuma

Türkiye’de ayda 1-2 kez internetten alışveriş yapanların oranı yüzde 3 [Araştırma]

Mastercard MasterIndexİstisnalar olsa da e-ticaret girişimlerinin başarısı girişimcilerin hevesi ile bu alanda sahip oldukları bilginin dengeli bir birlikteliğini gerektiriyor. Biz terazinin her iki kefesini de güçlendirmeye çalışıyoruz ama sanırım bilgi verme konusunda daha ağır basmamız gerekiyor.

Bu bakışla MasterCard Türkiye için Yöntem Araştırma tarafından yapılan MasterIndex E-ticaret Araştırması’nın Aralık 2012 yılı sonuçlarını sizlerle paylaşmanın potansiyel ve aktif e-ticaret müşterilerini tanımak adına faydalı olacağını düşündük.

Her 100 kişiden 85′i internetten alışveriş yapmamış

1000 kişilik araştırma grubu üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre internetten alışveriş yapmayanların oranı yüzde 85! Diğer bir değişle katılımcıların sadece yüzde 15′i e-ticarete aktif olarak katılmış ama sadece yüzde 3′ü ayda 1 ya da 2 kez internetten alışveriş yapmış.

Turkiye eticaret raporu

Neden internetten alışveriş yapmıyoruz?

Araştırma sonuçlarına göre bu sorunun en yaygın cevabı yüzde 65 oranla “Ürün kalitesini görmeden almak istemiyorum” şeklinde. Katılımcıların yüzde 39′u kişisel bilgilerini paylaşmanın güvenli olmadığını, yüzde 13′ü ise internet bağlantısına sahip olmadığını sebep göstermiş. Diğer sebepler ise yüzde 10′un altında.

Neden internetten alışveriş yapıyoruz?

Bu soruya karşılık verilen en popüler (yüzde 47) cevap e-ticaretin fiyat konusunda avantajlı olduğunu gösteriyor. İkinci sırada (yüzde 37) zamandan tasarruf etmek, 3. sırada (yüzde 32) ürün ve fiyat karşılaştırma olanağı geliyor.

İnternetten en çok alınan ürünler

eticaret turkiye arastirmaKatılımcıların yüzde 49’u internet alışverişleri sırasında kesinlikle Türk siteleri tercih ettiklerini, yüzde 50’si ise ayırım yapmadığını belirtiyor ve ne tür ürünler satın aldıklarını da paylaşıyor.

Kredi kartı ile internetten ‘en çok’ alınan hizmet ve ürünlerde, elektronik eşya/bilgisayar erkekler arasında yüzde 39 ile ilk sırada yer alırken; giysi ve hazır giyim yüzde 41 ile kadınlar arasında ilk sırada tercih ediliyor.

Tüm cevaplara bakıldığında en çok giyim (yüzde 54), elektronik eşya, bilgisayar (yüzde 52) ürünlerine yöneldiğimizi görüyoruz. Sıralamaya giren diğer kategoriler ise çiçek alımı ve gönderimi (yüzde 21), cep telefonu ve aksesuarları (yüzde 20), yemek ve içecek siparişi.

Kredi kartı kullanımı

E-ticarette en çok tercih ettiği ödeme şekli ise tahmin edebileceğiniz üzere yüzde 88’lik bir oranla kredi kartı ile ödeme. Kredi kartı kullanıcılarının yüzde 30’u internetteki alışverişlerinde kredi kartı kullanmayı tercih ediyor. Bu oran yüksek gelir grubunda yüzde 53’e kadar çıkıyor.

MasterIndex araştırmasına göre, internetten alışveriş yapanların işlem başına ortalama harcadığı tutar 116 TL. Son bir yıl içerisinde internette kredi kartı ile alışveriş yapma oranına bakıldığında, ortalama ayda bir (0,6) alışveriş yapıldığı görülüyor.

MasterIndex E-ticaret Araştırması’ndan çıkan diğer önemli sonuçlar söyle;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder